Terapia sokowa czyli dlaczego warto pić soki.

Nowa piramida żywieniowa ma za podstawę aktywność fizyczną. Jednak tuż nad nią znajdują się warzywa i owoce. Dietetycy zalecają spożywanie pięciu porcji owoców i warzyw dziennie. Jednak nie każdy może zaplanować swój dzień tak, aby spożywać wystarczającą ilość świeżych owoców i warzyw. Alternatywą są soki, które mogą dostarczyć skoncentrowaną ilość witamin, minerałów i innych substancji aktywnych.

Piję soki. Dbam o swoje zdrowie!

Plasterek pomidora, jabłko na śniadanie, sałatka na obiad, liść sałaty na kanapkę to dobre opcje. Polacy są bardzo oszczędni, jeśli chodzi o warzywa i owoce. Niektórzy nawet otwarcie mówią, że ich nie lubią, więc soki warzywne i owocowe mogą być lepszym rozwiązaniem. Soki mają również tę zaletę, że pozwalają wydobyć niezbędne witaminy, minerały i antyoksydanty w lekkostrawnej formie. Do wyprodukowania szklanki soku potrzebna jest duża ilość surowca, często od 1-2 kilogramów. Jest to imponujący wynik, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że więcej owoców i warzyw jemy w kawałkach niż w kilogramach. Należy zauważyć, że sok ma więcej składników odżywczych. Jednak podczas przygotowywania usuwany jest błonnik, który choć niezbędny dla organizmu, znacznie obniża skuteczność w przyswajaniu dobroczynnych składników odżywczych. Liczne badania wykazały, że organizm w ciągu 15 minut jest w stanie wchłonąć blisko 90% składników bioaktywnych zawartych w soku. Nie musi poświęcać energii na trawienie całych owoców i warzyw, czy późniejsze usuwanie resztek.

Naturalne witaminy w płynie, antyoksydanty

Soki mają niezaprzeczalną zaletę w tym, że są łatwo przyswajalne. Dowiedzmy się, co znajduje się w szklance pełnej pysznego soku. Zacznijmy od witamin. To one są głównym powodem, dla którego sięgamy po owoce i soki. Witamina C to najlepszy przyjaciel naszej odporności. Naturalne kwasy L-askorbinowe to także źródło energii. Wspomaga metabolizm energetyczny i zmniejsza zmęczenie. Jest również świetnym antyoksydantem, podobnie jak witamina E! Witamina A, czyli duża ilość witaminy A pochodzącej z owoców i warzyw, często w postaci beta-karotenu (lub innych jego form), pomaga dbać o oczy i skórę. Foliany, które są często stosowane w suplementacji ciąży (np. Foliany są ważne dla zdrowia organizmu, ponieważ pomagają w rozwoju tkanek matczynych i chronią płód przed wadami cewy nerwowej. Foliany wspomagają prawidłowe funkcje psychologiczne i metabolizm homocysteiny! Soki, które są zdrowe i pyszne są bogate w minerały takie jak żelazo, wapń, magnez i potas. Potas, który wspomaga pracę układu nerwowego i mięśniowego, żelazo, które jest niezbędne do produkcji czerwonych krwinek i hemoglobiny oraz miedź i mangan, które chronią komórki przed stresem oksydacyjnym. Soki nie są jedynym źródłem minerałów i witamin. Zawierają również karotenoidy i flawonoidy, polifenole, a także fitosterole, saponiny i fitosterole. Wszystkie te dobrodziejstwa natury mogą mieć znaczący wpływ na nasz organizm. Soki mogą korzystnie wpływać na oczyszczanie organizmu, wzmacnianie odporności, ochronę przed utlenianiem oraz poprawę stanu skóry.

soki owocowe

Soki świeżo wyciskane lub butelkowane

Nie dajmy się omamić niepodważalnym zaletom soków warzywnych i owocowych. Przyjrzyjmy się teraz jakości tych soków. Należy podkreślić, że sok nie jest dokładnie tym samym co sok. Soki i inne napoje reklamowane w telewizji nie mają nic wspólnego ze zdrowiem. Eksperci zalecają picie świeżo wyciskanych soków, ponieważ często są one pełne sztucznych aromatów, wzmacniaczy smaku, barwników i cukru. Dla wielu osób jest to problem. Nie robimy własnych soków, bo brakuje nam czasu lub odpowiedniego sprzętu. Albo po prostu decydujemy się na kupno gotowych soków. Wśród mnogości przesłodzonych i pozbawionych wartościowych składników napojów jest jeszcze kilka zdrowych, pysznych opcji. Etykieta na butelce jest bardzo pomocna w znalezieniu produktu wysokiej jakości! Produkt, który nie zawiera żadnych niepożądanych dodatków, może z łatwością zastąpić jedną porcję warzyw i owoców. Musimy też rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące pasteryzacji. Wiadomo, że podczas obróbki termicznej dochodzi do utraty niektórych witamin i minerałów. Pasteryzacja zapewnia jednak dłuższą trwałość soku i nie zawiera żadnych konserwantów.

Owoc, warzywo, a może połączenie?

Istnieje wiele owoców i warzyw, które można wykorzystać do zrobienia soku, w tym owoce cytrusowe, ale ulubione są krajowe jabłka. Często towarzyszy im marchewka lub aromatyczne pomidory. To najpopularniejsze smaki w Polsce, ale nie warto ograniczać się do tego, co się zna. Każdego dnia można odkrywać nowe połączenia i szukać znajomych smaków. Sprawdź Hurom przepisy na wyciskane soki wraz z recenzją wyciskarki do soków Hurom H200 na https://naszezdrowiegl.pl/wyciskarki-hurom/wpxl/recenzja-hurom-h200-oraz-kilka-przepisow-na-pyszne-soki.html